Bakony

Járd be velünk a Bakony legizgalmasabb látványosságait és legeldugottabb szegleteit!
Bakonyi Gyilkos-tó

A Hubertlaki-tó, a Bakony rejtett látnivalója. Az erdélyi gyilkos tóhoz hasonlóan fák torzói emelkednek ki a felszínén. Egy kellemes túrát javasol az epizód. A bakonyi kalandozások egyik szakasza.

Rablólovagok nyomában

Előkészületben.

Pörgöl - Titokzatos barlang a Bakonyban

Most a Pörgöl-barlangot és a Száraz Gerence-völgyet látogattuk meg. A Bakonyt feltáró sorozatunk hatodik epizódjában denevérrel és számos érdekességgel találkoztunk.

Az Essegvár romja

Az Essegvár romja 2014-ben.

Bánd - Miklós Pál-hegy - Szentgáli Tiszafás

A Szentgál és Bánd településeken található Tiszafás Természetvédelmi Területen jártunk. Az őstiszafás valóságos időutazás volt, valóban megérdemelt egy teljes túranapot.

Cseszneki vár

A cseszneki várat 2017-ben bemutató videót csapatunk az Ördög-árok, Kő-árok, Csesznek túra alkalmával készítette.

Ördög-árok, Kő-árok, Csesznek

Izgalmas, 18 kilométeres körtúrára vállalkoztunk 2017 júliusában. A Cseszneki Vártól indultunk a szurdokvölgyek felderítésére. A Rekettyés-patak völgyét, a nevezetes Ördög-árkot, és a Kő-árkot jártuk be, majd visszaérkeztünk a várhoz.

Cuha-völgy

Előkészületben.

Tés – Római-fürdő

Előkészületben

Fenyőfő

Az északi bakonyi túrasorozat alkalmával útba ejtjük a Fenyőfői-ősfenyves Természetvédelmi Területet. Míg a csapat nagy része a bakonyi Gyilkos-tó után (hamarosan megtekinthető) a hubertlaki pihenést választotta, közben néhányan meglátogattuk az ősfenyvest. A filmből kiderül, hogyan menekült meg a jégkorszaki maradványerdő, miként mentették meg a területet a 19. században az eróziótól és, hogyan ösztönzi Fenyőfő a településre költözést. A területen megtalálható homoki ősfenyves 1954-óta védett. Utunk során számos állatfajjal találkoztunk, bemutatásra kerül a település, az erdeifenyves az ősborókás, a Pápalátó-kő és sok más érdekesség.

Zirc – Borzavár

Előkészületben

Borzavár - Szépalmapuszta - Kőris-hegy - Százhalom

A Bakonyi őserdő néhai pompáját megtépázták ugyan, de ez a táj annyi látnivalót tartogat a számunkra, hogy a Huberlaki-tó, a Pörgöl-barlang és a dinoszaurusz lelőhely után végül a leghosszabb szakasznak is nekivágtunk. Találkoztunk alpesi gőtékkel, bemutatásra kerül egy feledésbe merült foglalkozás és Közép-Európa legnagyobb sírmezeje.